Pages

Tuesday, October 9, 2012

Visiting Hat Yai, Thailand.

Semalam saya baru balik dari Hat Yai, Thailand. Alhamdulillah pergi sekeping, balik sekeping. :)

Ok, bergerak dari Yan ke Bukit Kayu Hitam dalam jam 9.30, dan tiba pada jam 11.00 pagi cam tu.
sampai di Boarder akan ambil masa 30 minit, pergi toilet isi paper dll.

kami mengambil keputusan utk amik prebet or kerete sewa camtu.. cumanya, kalau kat Penang, prebet naik wira paling hebat pun.. ke Hat Yai kami naik Toyota Altis, bayaran RM60.00 pergi RM60.00 balik, RM100.00 ronda-ronda di Hat Yai.

ronda-ronda di Hat Yai, kami menaiki prebet jugak lah.. or servis kereta sewa. hahaha.. elok sikit nama.. 1st pergi ke Kedai Makanan Muslim. nama apa tak tau sbb tulisan siam. hahaha.. saya tahu ada gambar ayam..


makan nasi kuning thai, ayam goreng, ada kerabu betik, dan Tom Yam!! sangat sedap + tersedap!
= 500.00 THB = RM50 sahaja!, makan mekdi 3 org dah rm50..

shopping dekat kedai sukan.. beli sarung tangan Muay Thai + seluar Muay Thai.. ;)
Lokhnam (kot lah) = Diskaun.


Shopping at Nora Plaza! buying goods, tshirt.. sini barang kulit original. buaya, biawak, ular, stingray.. hahaha


Mama beli cincin Silver, satu dalam RM30-40 sahaja! batu original, merah delima, biru nilam!


Muka Depan Kedai Kacang. :3



sini tempat beli kacang.. ada gajus seguni! guni mcm berasss.. 780.00 TBH kalau tak silap..


Masjid Pakistan, di Hat Yai.


Beli air tebu sebelum ke Floating Market.



ahaaa! ni namanya Floating market. :)

Abo at Floating Market

Abo bersama askar / jaga / rela / Jpa Thailand.

Posto-posto~~


Ikan Laga dijual dengan harga yg murah! 30 TBH, 60 TBH sahaja!



ni last apa yg saya beli. :) beli utk saya dan suha. :D

haa, itu lah serba sedikit pengalaman saya di Hat Yai, selama satu hari.. kami tiba di Imigresen Malaysia pukul 7.00pm, dan tiba di Shah Alam 2.30am.

untuk gambar yang OSEM berskala besar, anda boleh melawat photoblog saya di




  

No comments: